tisdag 7 april 2009

Kärleken till ett barn..


...den kan man visa på många olika sätt...


Vilket sätt som är det bästa är väl svårt att säga. men klart är väl att man ska visa respekt för varann...


Imitt arbete träffar jag ibland patienter vars mamma eller pappa inte visat ett uns kärlek till sitt barn...de har utsatt sina barn för de mest skrämmande saker man inte ens kan fantisera om..


"vill du bli respekterad av din avbild...ska du visa din avbild respekt" som Afzelius sjunger i låten "Ikaros"....eller som han också sjunger..."för som barn tar man kärleken för given..allting annat är mot ens natur..."http://www.youtube.com/watch?v=uKjyVrr4-lw


Ibland går jag in och läser på bilddagboken och ser de mest skrämmande diskussioner bland BARN..jag vill inte tro att föräldrarna inte bryr sig....jag går med jämna mellanrum in och läser på min sons sida på bilddagboken och tycker nog att jag har koll på vad han skriver...å det handlar i hans fall, mest om flickvännen och innebandy...medans andra lägger in bilder på både det ena och det andra...snälla föräldrar..jag uppmanar er att hålla koll på vad era barn gör på nätet..kräv att de inte har hemliga lösenord..det är du som är förälder..


Vad vill jag säga med detta: Jo visa varann mer kärlek och respekt.


Kolla in den här filmsnutten...


En gravt handikappad son frågade sin pappa om han ville göra en äkta IRON MAN med honom...pappan svarade ja...snacka om kärlek...


http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar