onsdag 13 maj 2009

Världens bästa kund..


Idag hade jag bestämt mig, Jag skulle bara ha en Sony Ericson W595....en ROSA!!!
Där jag köpt mina senaste mobiler, på tele2 fanns den inte i rosa så jag var beredd att inhandla den på Tre istället...visserligen för en hundring dyrare men va fan...jag skulle ju få en Rosa mobil!!
jag ringer till tele2 för att kolla uppsägningstiden, som visar sig vara 3 månader. Naturligtvis kommer följdfrågan av den pratglade mannen i andra änden som heter Jakob: Får jag fråga varför du vill säga upp abonnemanget?
Varpå jag svarar att det är pga av att jag vill ha en rosa telefon och att det inte finns i deras sortiment.

Gissa vad Jakob säger då?
Jo han säger att den visst finns i deras sortiment men inte på nätet.
Dessutom hjälper han mig att hitta ett bättre abonnemang...han går igenom mina senaste 12 räkningar och ser att jag inte alls ringer så mycket som jag trottoch heller inte skickar så många sms som jag trott.
Han rekommenderar mig ett abonnemang som är klart förmånligt med ett stort utrymme att ringa, sms:a och mms:a gratis.
Blev faktiskt lite glad.
Insåg snabbt att jag tjänade 150kr i månaden på att nappa på hans erbjudande.
Lyckades tom få ett par hörlurar på köpet som egentligen inte ingick.
Jakob förändrade min syn på mobiltelefonförsäljare för en stund.

Om 1 vecka kommer den...min lilla älskling..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar