torsdag 16 juli 2009

Bucket list

Hörde talas om att det fanns nåt som kallades "Bucket list". Det är alltså saker man vill göra innan man dör. På nåt sätt passar det kanske som rubrik till detta inlägg men på nåt sätt inte....jag menar...att skaffa ett väggord är kanske inte ett måste innan jag dör..:-)

Men mina senaste dagar har kretsat runt diverse mer eller mindre viktiga saker i mitt liv och jag vill lista dem utan rangordning och gå igenom dem en efter en....
  • Väggord
  • bakluckeloppis
  • min hälsa
  • börja jobba
  • börja få fason på livet
  • å så lite innebandy förstås
Tänkte gå igenom punkterna en efter en, och förklara..

  • Det här med väggord är roligt...har bott i min lägenhet snart ett år och hade bestämt mig från början att jag skulle skriva nåt på väggen ovanför sängen...frågan var bara vad det skulle stå.
Jag vill inte ha nåt på latin, inte engelska å så ska det betyda nåt och handla lite om mig....å så skulle det helst vara ett utdrag ur en sångtext...
Jag var först helt inne på att det skulle stå; "jag vill känna att jag lever, veta att jag räcker till" ur Gabriellas sång...men det känns inte riktigt rätt just nu heller...det är för "djupt" liksom..
Ja hur som helst så slutade det med att jag köpte en färdig text på Tradera..och jag ska inte sätta upp den i sovrummet..det blir i vardagsrummet istälet...återkommer med bild..så får ni se vad det står.
  • Bakluckeloppisen rullar på och vi har nu kört 4 gånger...6 gånger kvar alltså. Vi börjar få in rutin och det är riktigt kul. Många som ställer upp....eller många och många var väl att ta i...men i alla fall nästan alla som anmält intresse för att hjälpa till är med varje gång. Vi ar bara haft 12 säljare som max inklusive oss själva, men nästa år blir det nog som loppisen på Jogersö....75 bilar i veckan...vi måste bara etablera oss först.
  • Min hälsa...ja vad ska man säga om den...jag är mycket hälsomedveten men lever inte riktigt som jag lär. Har i alla fall nu efter semestern tagit nya tag som det heter. Man är ju inte 20 längre. Har bestämt mig för att de kommande 4 veckorna cykla till jobbet...ja jag gjorde det förra sommaren och det kommer att gå nu också. Ska även köra spinning i höst när inomhussäsongen börjar istället för att sitta på läktaren och kolla på grabbarnas träning.
  • Börja jobba...har haft en underbart avkopplande semester. Nog den bästa på många många år faktiskt. Kändes inte helt fel att börja jobba för man blir lätt lite fast i dåliga semestervanor..ni vet...det ska drickas vin på balkongen, ätas goda middagar, fika, glass....ja det är nog inte så bra..men man har ju semester. Första arbetspasset gick alldeles utmärkt i alla fall...skönt att se att det mesta är sig likt på jobbet.
  • Så känner jag att jag har börjat få fason på livet.. sakta sakta faller bitarna på plats och livet går vidare. Utan att bli alltför personlig så har det gått upp ett och annat ljus för mig under den tid som gått efter separationen...tankeställarna som jag fått har varit några stycken och jag har lärt mig mycket om livet. Bra Helena!!!
  • å sist men inte minst....lite innebandy. Jag blev tillfrågad att bli lagledare för Juniorerna i Onyx....jag tackade ja efter noggrannt övervägande och efter att ha "fixat" en ny mycket bra lagledare till P94:orna. Ska bli spännande och följa ett gäng "nya" killar. Jag hoppas och tror att samarbetet oss ledare/spelare/föräldrar emellan kommer att bli lika bra som i P94-laget. I och med att några killar från P94 numera spelar i H3 och i juniorerna så får man alltså fler lag att känna sig delaktig i...jag menar att jag tycker alltid det är roligare att kolla på ett lag där jag känner nån som spelar. Så i höst blir det mycket: H1, H3, HJ, P94 å så Jennys lag, vilket hon nu kommer att spela i.
Det ser ut att bli en rolig höst med andra ord.
Men nu ska jag inte skriva om hösten mer....det är ju för 17 sommar ute..

Hej så länge...

Ska nog förresten göra en riktig bucket list också...ska fundera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar