måndag 30 mars 2009

KörCul...

Igår var det MIN tid...min alldeles egna tid när jag kunde ägna mig åt mitt andra intresse, förutom innebandyn som tog hela lördagen...visserligen var det värt det...det blev en bronsplats åt killarna i DM-sluspelet...fan va de var bra.

men som sagt...igår var det MIN tur att göra det JAG gillar mest...SJUNGA!

Varje torsdag sen 1982 har jag varit StBotvidskören i Oxelösund trogen...ja ett och annat lite avbrott har jag väl gjort men i stort sett har jag varit med sen 1982.

Nu skulle vi alltså ha ett framträdande på Culturum tillsammans med 11 andra körer av alla de slag....det var barbershop, kyrkokör, pensionärskör & manskör mm mm.

Två egna låtar skulle vi sjunga och två tillsammans med de andra körerna..mycket folk blev det men ack så kul.
Storkören sjöng ett ABBA-medley och vår bästa tid är nu.

Så här skrev Fride om oss....och när Fride tycker att det är bra...då ÄR det bra..

Men S:t Botvids Kyrkokör och Susanne Forslund överraskade med stor och mäktig sång i ”Vinden blåser vart den vill”.

http://www.sn.se/parser.php?sect1=102&sect2=110&id=274501

2 kommentarer:

  1. åh, grattis! Som sagt tycker Fride det är bra (så klart det var) så ÄR det bra! /exkantorn Linda

    SvaraRadera
  2. Vad Cul! Visste inte att du är med i kören!

    SvaraRadera