söndag 8 februari 2009

innebandymorsa...vaddå??

ja just det...innebandymorsa kallar jag mig...men har inte skrivit ett ord om innebandy hittills..men..ja ja..är kommer det.
Innebandy har på senare tid blivit min stora passion här i livet.
Hur kommer det sig då?
Jo allt började med en fd jobbarkompis till mig, Janne, som i tid och otid tjatade om det där himla Onyx hit och dit..
Jag var inte ett dugg intresserad av innebandy, men gick väl och tittade när sonen spelade match..mer än så var det inte.
Detta var 2006 och Onyx var då en Nyköpingsklubb. I Oxelösund hade vi Oxelösunds IBK.
Men...säsongen 2006/2007 hände det sig att man slog sig samman...dessa 2 klubbar och bildade Onyx Innebandy kort och gott.
I den vevan övertalade Janne mig att få nominera mig till sekreterare i styrelsen vilket jag sa ja till...och på den vägen är det.
Blev i samma veva lagledare för P94 Oxelösund där min grabb spelade (numera har P94 Oxelösund och P94 Nyköping blivit ett och samma lag).
Från den dagen jag blev engagerad i klubben har mitt intresse för innebandy tagit ett stort kliv framåt...sjumilasteg skulle man kunna säga.
Jag försöker allt som oftast ordna ledigt när grabben spelar eller om H1 spelar...det får man ju inte missa.
Har fått en massa nya vänner genom klubben...och inte minst i alla föräldrar till grabbarna i laget..ett trevligt gäng morsor och farsor...som sitter och tjoar på läktarn under matcherna, och som ställer upp i tid och otid när det ska jobbas.

Men ibland när livet tar sig andra vändningar så har jag mina funderingar på att lägga ner allting vad engagemang heter...men så sitter man där igen på en match..och allt bara är så himla kul...jag vill nog inte vara utan min onyxfamilj..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar