söndag 8 februari 2009

Lättlärda ungar...

Min Luan som snart är 15 år..fick för ett halvår sen ungefär, för sig att han skulle lära sig spela gitarr.
Jag lärde honom några grundackord och han kämpade på...övade och övade...och nu helt plötsligt är han JÄTTEDUKTIG...skulle nog kunna påstå att han spelar bättre än jag gör...och jag har spelat sen jag var 14...det är ju i och för sig inte mer än 5 år, men jag blir så irriterad på att barn/ungdomar har så himla lätt för att lära sig..
När jag började spela gitarr lärde jag mig också jättefort, men sen har det liksom stått still...jag lär mig ingenting längre.
Vi körde en låt tillsammans häromveckan..."I'm yours" med Jason Mraz...Luan spelade och jag sjöng..lät helt ok faktiskt.

Jag fascineras av att det första han gör när han kliver upp på morgonen innan skolan, är att ta fram gitarren och spela...likaså tar han fram den när han kommer hem från skolan...och så samma procedur på kvällen...tänk om läxböckerna åkte fram lika lätt och ofta..:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar