söndag 8 februari 2009

sjung och må bra...

Som ni säkert redan vet så är ju ett av mina största intressen här i livet att sjunga..
Att sjunga gör att man blir lite mer tillfreds med tillvaron på något underligt sätt..ja nu menar jag inte att man ska gå omkring och sjunga så fort man känner sig lite deppig, men jag brukar plocka fram gitarren...leta upp någon/några låtar som jag känner passar mitt mående och så sjunger jag dem....låter konstigt kanske men det hjälper.
Sen är det ju också så att olika låtar/artister passar till olika aktiviteter....
Tex när jag händelsevis någongång är ute på långpromenad då lyssnar jag på Magnus Uggla...himla bra att gå till...
...om jag är deppig lyssnar jag på för tillfället, Melissa Horn som är en alldeles alldeles strålande sångerska...som en kvinnlig Lasse Winnerbäck....och Lasse...ja Lasse kan man alltid lyssna på..han är ju bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar